Torsdagen, "En dag för entreprenörer"

I torsdags var jag iväg som jag tidigare nämnt till Stockolm, Nya affärer hade ett event där, "En dag för entreprenörer", det startade kl14.00 och slutade med prisutdelning och mat vid cirka 18-19 tiden.

Det här var mitt första event som jag gick på, hur funkar det, vad gör man, vad gör man inte!? Det var många frågor som snurrade runt i mitt huvud, men jag tänkte, det är bara att köra på, gör jag bort mig eller om det är tråkigt så är det bara att gå där ifrån.

För att känna mig lite mer avslappnad tänkte jag att det skulle vara roligt att gå dit med någon, så jag kollade upp eventets gästlista, kollade ut ett bra namn, mailade och vips så hade jag en dejt till eventet! : )

Denna dejt var Miss Lopez, kolla gärna in hennes blogg, www.misslopez.se

 












Innan vi gick till eventet tillsammans bokade vi in en affärslunch, , lunchen resulterade i ett samarbete och framtida projekt! Visst är det fantastiskt att man kan pricka rätt ibland!? Jag valde ju bara ut ett namn från en lista.

Miss Lopez är en varm och härlig människa, med glädje och energi. Entreprenör ut i fingertopparna! Mycket duktig och kunnig som delar med sig av sina erfarenheter och kunskaper!

Hur var eventet då!? Det var mycket intressant och man fick lyssna på många spännande seminarier, goda mingel tilltugg och dryck, det som jag blev mest berörd av var:




Lesley Pennington

Hennes bolag heter Bemz och hennes idé bygger på att skräddarsy designade tvättbara överdrag till Ikeamöbler. Överdragen passar idag Ikeas mest populära soffor och fåtöljer. Försäljningen sker på internet via www.bemz.com

In och kika! :)


Under intervjun pratade hon med sådan känsla och passion att man fick rysningar i kroppen. Vilken härlig människa!






Kicki Theander Vd och grundare av Middagsfrid

Familjeföretaget Middagsfrid erbjuder hemleveranser av färdigplanerade matkassar med tillhörande recept. Företagsidén växte fram ur en passion för tillsatsfri och klimat­smart mat. En annan sak som är värt att nämna var att hon var först ut på marknaden med denna idé, idag kryllar det av matkassar som körs hem av olika företag och även de stora "matjättarna" (livsmedelsbutikerna) börjar att haka på med utkörning av matkassar! Middagsfrid finns även i länder som Tyskland, Danmark och Norge!

Jag blev otroligt inspirerad av denna människa! Så otroligt härlig! Fick även rysningar av henne under intervjun! Helt klart bäst under denna dag! :)

Visst fanns det massviv med andra fantastiska och inspirerande människor som jag fick ta del av under eftermiddagen/kvällen men dessa två fastnade i mitt hjärta! Tack!


 Här är jag redo för dagens tillställning



På eventet lärde jag även  känna en anna tjej som heter Mimmi Svensson och jag fick även träffa en vän till Miss Lopez som arbetar på den Spanska Ambassaden.

Runt 18-tiden frågade Miss Lopez mig om jag var sugen på att gå vidare till ett annat event! Javisst tänkte jag, så vi fortsatte vidare till ett julmingel som Entreprenörsskolan i Stockholm hade anordnat via en kille som heter Andreas som driver TiE Nordic, stockholmskontoret för en internationell nätverkandeorganisation för entreprenörer, där var det ingen svenska som gällde utan här skulle man prata engelska! Det gick galant!



Mimmis Svensson och Miss Lopez på julminglet på Stureplan.




Jag, Mimmi och Miss Lopez




Jag och Andreas


Nu måste jag fortsätta jobba här hemma! Jag är sugen på att baka lussebullar och koka knäck, så får se om jag tar en paus med lite bak!

Önskar er en fortsatt trevlig dag och en fin andra advent!

Kram Emma


Kommentarer
Postat av: Lotta M

Kul Emma att läsa om din dag. Fortsatt lycka till! Du är värd all framgång!

2010-12-05 @ 20:13:56
Postat av: Emma Gunnarsson

Tack Lotta! :) Vad glad jag blir! Det var inte lätt att sammanfatta hela dagen men jag hoppas texten inte alls blev så "luddig" Kram på dig!

2010-12-05 @ 21:11:22
URL: http://www.babyboots.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0